Blog

Konsilanto wint aan efficiëntie door verdere digitalisering

In juni 2015 werd het kantoor Konsilanto een eerste keer gevraagd om een reactie te geven op de werking van ClearFacts en de manier waarop ze de digitalisatie binnen hun kantoor aanpakken.

Intussen zijn we 3 jaar verder en leek het ons interessant om te kijken welke hun huidige, lopende projecten zijn.

Aan het woord is Johan JACOBS, accountant-vennoot van het kantoor Konsilanto:

Waarbij wij in 2015 eigenlijk nog in een testfase zaten voor onszelf en vooral hoopten dat alles vlot ging lopen is het vandaag een heel ander verhaal.

Onze klanten scannen zeer regelmatig en een groot aantal van hen zelfs wekelijks. Het aantal klanten dat met ClearFacts werkt is gestaag gegroeid en vanaf 1 januari 2019 gaan we de digitale werkwijze toepassen voor al onze klanten. Het is een bijzonder grote meerwaarde bij de jaarafsluiting om altijd en overal alle documenten bij de hand te hebben.

Aangezien de boekhouding veel frequenter wordt bijgewerkt kunnen onze klanten hun openstaande klanten en leveranciers zelf opvolgen in de online toepassing. Je kan als klant zelf ook je leveranciers betalen met de betalingsmodule van ClearFacts – werkt super makkelijk – er wordt zo nooit een factuur betaald waarvan het document niet in de boekhouding zit.

In het kader van de digitalisatie wordt er vandaag gewerkt aan 3 projecten:

  • De implementatie van COMAX CONNECT. Comax heeft de permanente dossiers van onze klanten gedeeld met het ‘Permanent dossier’ van ClearFacts. Hierdoor heeft onze klant op elk moment toegang tot zijn oprichtingsakte, kredietcontract en zelfs zijn laatste definitieve interne balans.

“We hebben onze documenten allemaal opgeslagen in een verkennerstructuur. Dankzij Comax kunnen we deze informatie nu op een makkelijke manier delen met onze klanten. Comax zorgt voor de synchronisatie van ons permanent dossier naar ClearFacts of Adsolut. Het was een kwestie van goed aan te duiden welke documenten gesynchroniseerd mochten worden en uiteraard ook het vastleggen van een uniforme mappenstructuur in onze verkenner (gelukkig was deze al aanwezig).”

  • De uitrol van onze eigen mobiele app: Konsilanto Cloud

“We zijn er van overtuigd dat onze klanten dit als een gigantische meerwaarde gaan zien. Makkelijk en overal scannen en zonder extra handelingen. Op de smartphone hun cijfers opvolgen, een factuur opzoeken en doormailen, … De mogelijkheden zijn eindeloos.”

  • Het bevorderen van de ontvangst en verwerking van elektronische facturen

We werken al lang met de CODA-bestanden van CodaBox maar sinds kort zetten we ook in op de aankoopfacturen die via de CodaBox-API en ClearFacts doorstromen naar de boekhouding.

“In de totaliteit van de ontvangen en te verwerken facturen is het aantal e-facturen nog steeds beperkt. Maar nu we zien dat het PEPPOL-netwerk aan belang wint en ook de facturen van Zoomit, Proximus en SD Worx al automatisch doorstromen naar de boekhouding zonder tussenkomst van klant noch dossiermedewerker, dan is er toch een kentering ingezet die alleen maar in de goede richting kan evolueren in 2019.”

ClearFactsKonsilanto wint aan efficiëntie door verdere digitalisering

Related Posts