Recent news
- Omhoog, die efficiëntie! 5 onbekende ClearFacts-features waarvan je niet wist dat je ze nodig had
- ClearFacts is genomineerd voor Deloitte’s Technology Fast 50 2023
- Tien jaar ClearFacts: een ambitieuze trip down memory lane
- Wij zijn ClearFacts: maak kennis met Jiska, onze Support-heldin
- Wij zijn ClearFacts: Erik is onze Operations Expert
Optimaal PB aangiftes voorbereiden dankzij ClearFacts
06 jun 2020

ClearFacts staat bekend om het optimaliseren van de document-doorstroming tussen accountants en hun klanten, en het verhogen van de kantoorefficiëntie binnen dit proces. Tot voor kort lag de focus enkel op facturen en andere documenten voor ondernemingen/kmo’s.
Hier komt nu verandering in. ClearFacts lanceert een gloednieuwe module voor het efficiënt verzamelen van de persoonlijke gegevens, de documenten/attesten, en een validatie van deze gegevens, nodig voor het opstellen en indienen van de aangifte van de personenbelasting.
De module is tevens volledig geïntegreerd binnen het bestaande platform. Zowel de kantoormedewerkers als hun klanten blijven zo binnen hun vertrouwde omgeving werken.
De eerste pilootkantoren zijn al aan de slag met deze module. Ook interesse om dit jaar al eens gratis onze PB-module uit te proberen? Contacteer uw ClearFacts accountmanager of stuur ons een mailtje op info@clearfacts.be
De ClearFacts PB-module bevat de volgende functionaliteit:
-
Voorbereiden
De kantoormedewerker kan PB-dossiers individueel of in bulk aanmaken en voorbereiden.
Hij kan de reeds gekende aangiftegegevens maximaal beschikbaar stellen binnen de module ter inzage en validatie.
De dossiers en reeds beschikbare gegevens kunnen in bulk opgeladen worden via een excel-template (aangevers, contactgegevens, personen ten laste, onroerende goederen,…).
Vanaf volgend jaar zal het ook mogelijk zijn om de attesten rechtstreeks op te halen van MyMinfin.
-
Nakijken, en aanvullen indien nodig
De belastingplichtige kijkt in een eenvoudige, intuïtieve interface na welke aangiftegevens en documenten voor hem werden klaargezet.
Hij kan aanvullen of corrigeren waar nodig.
-
Goedkeuren
De eindgebruiker krijgt een overzicht van alle ingevoerde gegevens en documenten, en kan de informatie formeel bevestigen. Dit is het startpunt voor de verwerking door de accountant.
-
Downloaden
Alle gegevens, documenten en attesten die door de belastingplichtige werden opgeladen kunnen eenvoudig en in één klik door de kantoormedewerker gedownload worden.
-
Opvolgen
Na deze voorbereiding kan het verder verloop van de aangifte via het portaal opgevolgd worden, tot en met het aanslagbiljet.
In het volgend aanslagjaar wordt de aanwezige informatie opnieuw maximaal herbruikt. Uiteraard blijven alle historische documenten netjes bewaard per aanslagjaar in een digitaal archief.
Ook in deze module ligt onze focus op het maximaliseren van kantoorefficiëntie én een gebruiksvriendelijke interface voor de eindgebruikers.
Eén van de basisschermen voor de eindgebruikers (in dit geval: aangevers van de personenbelasting) ziet er als volgt uit:
