Elk jaar opnieuw is het verzamelen van data en documenten voor de PB-aangifte een hele opgave.
De nieuwe Personenbelasting-module van ClearFacts brengt daar verandering in. Ze zorgt voor een efficiënte doorstroming en validatie van alle nodige informatie: van persoonlijke gegevens tot documenten en attesten. Zo willen we accountants en hun klanten ondersteunen door een tijdverslindend proces te stroomlijnen.
De Personenbelasting-module is volledig geïntegreerd in de ClearFacts-applicatie zodat iedereen in zijn vertrouwde omgeving kan blijven werken. Maak vanaf nu vlot personenbelastingsdossiers aan, zélfs voor klanten die nog niet met ClearFacts werken.
Maak makkelijk dossiers aan, zowel individueel als in bulk, door de beschikbare informatie eenvoudig op te laden. Het enige wat je nodig hebt, is een Excel-bestand met de nodige gegevens.
Daarnaast kan je ook relevante attesten ophalen uit MyMinfin. Die worden dan in het correcte klantendossier geplaatst op basis van het rijksregisternummer van de belastingplichtige.
Via de gebruiksvriendelijke interface kan de belastingplichtige nakijken welke aangiftegegevens en documenten voor hem zijn klaargezet en die waar nodig aanvullen en corrigeren.
De eindgebruiker krijgt een overzicht van alle ingevoerde gegevens en documenten en kan de informatie formeel bevestigen waarna de accountant kan starten met de verwerking.
Als accountant kan je in één klik alle gegevens, documenten en attesten downloaden die de belastingplichtige heeft opgeladen. Handig!
Na die voorbereiding kan iedereen via het portaal het verdere verloop van de aangifte opvolgen tot en met het aanslagbiljet.
In het volgend aanslagjaar wordt de gekende informatie maximaal hergebruikt. Alle historische documenten blijven uiteraard netjes per aanslagjaar bewaard in het digitale archief.
Bovendien blijven al je medewerkers in dezelfde vertrouwde omgeving werken.
ClearFacts helpt je om op een interactieve en stressvrije manier samen te werken met je klanten.
Demo aanvragen Stel je vraag