“Ongeëvenaarde herkenning en snelheid”: daarom koos Compta Plan voor ClearFacts

Rond de tafel:   

  • Bianca Huja: Accountant, verantwoordelijk voor de implementatie van ClearFacts bij de fiduciaire Compta Plan.  
  • Adrien de Callataÿ: Communicatie Specialist bij ClearFacts 

Compta Plan werd opgericht in 1996 en heeft vestigingen in Waals-Brabant en de provincie Namen. Een dertigtal medewerkers zetten zich dagelijks in om hun klanten te begeleiden met boekhoudkundig, fiscaal en juridisch advies.

Een 100% digitaal kantoor dat onlangs voor ClearFacts koos om haar digitale ecosysteem te vervolledigen. Redenen genoeg voor een leuk gesprek over hun parcours. Het minste wat we kunnen zeggen: ze zijn nu al overtuigd dat ClearFacts de juiste keuze was!

p1077107 modifier 2

Een breed en gebruiksvriendelijk digitaal dienstenpakket

Compta Plan gaat met zijn tijd mee en onderscheidt zich door een relatief breed aanbod van digitale diensten.

Zo stelt het kantoor MyAccloud ter beschikking, een ‘in-house’ facturatiesysteem waarmee klanten zelf hun verkoopfacturen kunnen maken.

“Ze hoeven ze niet eens meer naar ons op te sturen, want we kunnen ze zelf ophalen en via een tool injecteren zonder ze handmatig aan de boekhouding toe te voegen”, legt Bianca Huja uit.  

“We hebben ook de dienst ‘Legal Plan’, die klanten helpt bij al hun juridische kwesties. ‘Compta 360’ is dan weer een gepersonaliseerde financiële dienst die onze klanten een 360° blik op hun cijfers biedt en waarmee we ook loonbrieven voor bedrijfsleiders kunnen aanmaken.

De dienst ‘Chèque entreprise Région wallonne’ helpt onze klanten om nieuwe vennootschappen op te richten, over te dragen of te fuseren”.  

"De verandering was immens: de herkenning en verwerkingssnelheid zijn niet te vergelijken met ons oude programma. Het platform is enorm efficiënt. Ik was echt onder de indruk"
Bianca Huja
Accountant, verantwoordelijk voor de implementatie van ClearFacts bij de fiduciaire Compta Plan
image 1

Betere herkenning, snellere codering en… geen zoekgeraakte documenten meer 

Compta Plan gebruikte een ander softwarepakket voordat ze onlangs voor ClearFacts kozen (dat ze gebruiken onder de naam ‘MyComptaPlan’).  

“De verandering was immens: de herkenning en verwerkingssnelheid zijn niet te vergelijken met ons oude programma. Daar valt helemaal niets op aan te merken! Het platform is enorm efficiënt. Ik was echt onder de indruk. “

“De eerste keer is dat we facturen voor een bepaalde leverancier verwerken, herkent MyComptaPlan niet altijd alle gegevens. Het mooie is dat we die info slechts één keer zelf moeten aanvullen. De volgende keer dat we een factuur van dezelfde leverancier ontvangen, vult ClearFacts -op basis van de vorige factuur- alle gegevens automatisch aan.”

“Wat een tijdsbesparing en wat een winst in productiviteit!” laat Bianca Huja enthousiast weten. “Het is niet langer een kwestie van verwerken, maar van verifiëren. ClearFacts maakt die verificatie bovendien enorm eenvoudig.

Een ander voordeel? “We realiseerden ons dat documenten soms verloren gingen met het oude programma… maar dat is niet langer het geval met MyComptaPlan”.  

ClearFacts zorgt voor tevreden medewerkers…

Gewoontes veranderen is niet altijd gemakkelijk. Maar de introductie van ClearFacts bij Compta Plan verliep “soepel en vrij snel“.

“Zodra onze medewerkers MyComptaPlan begonnen te gebruiken, beseften de ze al snel dat het veel efficiënter was dan het oude programma…”. 

… en heel tevreden klanten

“De klanten die momenteel met MyComptaPlan werken, zijn heel tevreden. Ze vinden het heel intuïtief om documenten te archiveren, op te splitsen, opmerkingen toe te voegen, enz.”

“Natuurlijk zijn er altijd mensen die aarzelen om hun oude ‘papieren’ gewoontes op te geven. Maar Compta Plan heeft een duidelijke strategie: “We proberen ze echt te overtuigen om digitaal te werken.”

“Aan de ene kant is het veel gemakkelijker voor ons, want we hoeven hun documenten niet meer in te scannen. Maar het bespaart ook tijd voor onze klanten. Ze hoeven niet meer langs te komen en ze verspillen pakken minder papier. In combinatie met de facturen die rechtstreeks via CodaBox binnenkomen, moet de klant zelfs niet meer omkijken, laat staan doorsturen… Dat vind ik briljant!” 

p1066685

Betere dienstverlening dankzij de steun van digitale tools

“We moeten echt digitaal werken,” benadrukt Bianca Huja. “Dankzij de tijd die vrijkomt, kunnen we meer tijd vrijmaken voor taken met een hoge toegevoegde waarde. Het laat ons toe om ons steeds meer richten op het adviseren van klanten, het leveren van betere analyses, meer belastingoptimalisatie, enzovoort.”

Komt goed uit, gezien de slogan van Compta Plan: “De accountant die uw bedrijf coacht” 😉