Resultaten klantbevraging eind 2019

03 jan 2020

Resultaten klantbevraging eind 2019

Recent hebben wij onze eerste ClearFacts klantbevraging uitgevoerd, waarin we aan onze klanten een aantal vragen stelden m.b.t. hun tevredenheid over ClearFacts.

Ondertussen zijn de resultaten van deze enquête verwerkt. Ongeveer 40% van de personen die we hebben aangeschreven hebben de tijd genomen om de enquête in te vullen, waarvoor onze dank! In dit artikel lichten we kort de belangrijkste resultaten toe.

 

Op het vlak van onze ondersteuning (“support”) geeft 94% van onze klanten aan tevreden of zeer tevreden te zijn.

De bereikbaarheid en vriendelijkheid scoren nog iets beter: daar geeft 95% van de klanten aan (zeer) tevreden te zijn.

We kunnen soms wat beter doen op het vlak van de doorlooptijd van onze antwoorden. Hier is 15% van onze klanten ontevreden, vooral in het geval van iets complexere vragen.

 

Met betrekking tot de evolutie van het ClearFacts-platform geeft 85% van onze klanten aan (zeer) tevreden te zijn.

We proberen dan ook om elke maand opnieuw een aantal verbeteringen en nieuwe functionaliteiten te integreren in ons platform, samen met een aantal grotere projecten zoals onze communicatie-module en het analytisch boeken.

 

Als algemene graadmeter van tevredenheid hebben we ook gevraagd of onze klanten het ClearFacts-platform zouden aanbevelen aan hun collega’s. Op deze vraag antwoordde bijna 80% van de respondenten met een 8, een 9 of een 10.

 

Tot slot vroegen we ook aan onze klanten of ze dankzij ClearFacts een aan efficiëntie winnen. Hier geeft 80% van onze klanten aan dat ze hun kantoorefficiëntie reëel kunnen verhogen, voornamelijk dankzij onze Booking Factory.

 

Als voornaamste aandachtspunt onthouden we dat we meer dienen te investeren in de documentatie van ons platform (FAQ’s, handleiding,…). We zullen er dan ook werk van maken om dit in de loop van 2020 naar een hoger niveau te tillen.

We wensen uitdrukkelijk iedereen nogmaals te bedanken die de tijd heeft genomen om ons via dit kanaal de nodige feedback te geven. We zijn trots op de resultaten, en nemen de aangegeven werkpunten ter harte zodat we hopelijk volgend jaar een nog beter rapport kunnen voorleggen.