Jouw stem, ons kompas: de kracht van ongezouten klantenfeedback

22 feb 2024

Jouw stem, ons kompas: de kracht van ongezouten klantenfeedback

Oude liefde roest niet.

En daarom sturen wij elk jaar onze populaire vragenlijst richting klanten.

Ze zien ‘m altijd graag komen.

Zo ook in 2024.

We pikten amper 5 minuutjes van hun kostbare tijd en werden overdonderd door Nederlands- en Franstalig enthousiasme. De meeste respondenten zijn al meer dan 2 jaar Clearfacts’er; zij weten dus waarover ze praten.

De antwoorden weerspiegelen een grote betrokkenheid. Hartverwarmend, zeker voor een softwarebedrijf waar gebruikers zelden contact hebben met de mensen achter de technologie.

De motor voor topprestaties.

Een merkelijk verbeterde workflow: volgens onze gebruikers zit Clearfacts daar voor veel tussen.

En de cijfers weten waarom.

  • 92% werkt efficiënter.
  • 80% plant om nog meer dossiers te activeren op het CF-platform.
  • De verwachtingen van zowel het platform als de mensen erachter zijn duidelijk vervuld.
    • Er is een klik vanaf het eerste kennismakingsgesprek.
    • De opleidingen zijn hands-on, de features gebruiksvriendelijk, de succes managers geduldig.
    • Bij Jelle, Jiska en Hans, onze support & customer succes helden, krijgt iedereen een snel en onderbouwd antwoord.

Een antwoord op verschillende behoeftes.

Dat er qua specifieke functies individuele voorkeuren zijn, is normaal. Geen rechte lijn in deze antwoorden, maar wel een fantastische NPS-score van +52.

NPS of “Net Promotor Score” voor de vrienden, meet de klantentevredenheid op een schaal van -100 tot + 100.

Eindig je tussen 0 en 30? Ah, dat wordt als goed beschouwd. Tussen 30 en 60 doe je het fantastisch en boven de 50 is uitstekend.

Het duidt op een sterke loyaliteit en een hoge mate van tevredenheid onder klanten.

De klant heeft altijd gelijk.

En wie zijn wij om hen tegen te spreken?

  • Wij vinden geen alternatieven voor Clearfacts. We hebben al enkele platformen getest maar geen enkele kan tippen aan deze topper.
  • Wij zijn zeer tevreden over de werking van Clearfacts. Hier en daar is er nog ruimte voor verbetering, maar we merken dat het bedrijf hier volop mee bezig is.
  • Geen enkele klacht over Clearfacts, niet qua platform en ook niet over de mensen achter de schermen; we hopen in de toekomst op dit elan voort te doen.
  • Oprecht jammer voor ons kantoor dat we Clearfacts niet eerder in huis haalden.
  • Ik ben zo blij dat ik nu met Clearfacts werk. Het enige waar ik spijt van heb, is dat ik de tool niet vroeger installeerde.

Het platform is in vorm.

Een blije mens is er twee waard.

Hoe tevreden zijn onze klanten nu écht over het CF-platform en zijn features, als in: welke astronomische percentages geven dat weer?

Tevreden en zelfs heel tevreden aka grootste en grote onderscheiding.

  • 99%: over de gebruiksvriendelijkheid van onze software               
  • 99%: over de werklijst en het annotatiescherm
  • 97%: over de performantie
  • 96% over het klantenportaal
  • 93%: over de beheermodule
  • 93%: over de connectie met het boekhoudpakket
  • 80%: vindt Clearfacts futureproof
  • 56%: over de mobiele applicatie

Goud voor onze opleidingen en support.

Een tool is maar zo goed als de mensen die je ervoor nodig hebt.

(Hm, een filosofisch momentje hier).

Tevreden en zelfs heel tevreden aka grootste en grote onderscheiding.

What you see, is what you get”, dus. Contacteer gerust Patrick en Olivier om je een realistisch en correct beeld van ons platform te geven.

Na de deal.

Het is niet omdat ons product verkocht is, dat de klus hier geklaard is. Eén van onze hoofddoelen is dat elke nieuwe gebruiker Clearfacts vlotjes onder de knie krijgt.

  • 88% vond de opleiding zeer goed.
  • 99% had niet eens extra hulp nodig om van start te gaan.

Viva onze succesmanagers.

Die laten liever hun eten staan dan een klant met een probleem.

En dat maakte de enquête ook duidelijk.

  • 45% van de respondenten heeft al ‘s contact gehad met dit team: het biedt niet alleen snelle oplossingen; het antwoord zit er ook boenk op.
  • 55% heeft nog geen hulp ingeroepen, met dank aan onze gebruiksvriendelijke, intuïtieve interface en ons uitgebreid FAQ-portaal.

Ons proactief karaktertrekje, dat kunnen onze klanten wel appreciëren. Want bij nieuwe features & updates zijn ze  al op de hoogte nog voor het hier zelf goed en wel beseffen.

Een supportteam comme il faut

Ook onze supportcollega’s worden geprezen voor hun doortastende aanpak. Makkelijk te bereiken, met een pasklaar antwoord op simpele en complexe vragen. Inclusief glimlach, dat helpt ook.

Ik ben supertevreden over de helpdesk, krijg altijd dezelfde dag een antwoord. En tenminste een duidelijk antwoord op mijn vraag. Dat kan ik van mijn andere softwareleverancier niet zeggen…

Etant donné la masse d’informations, je trouve très bien que la formation se fasse en deux temps. La personne qui a fait la formation prend vraiment bien le temps d’expliquer et vient sur place, c’est très agréable.

Alles is heel vlot verlopen. Omdat ik alleen werk, was ik wat bang om overspoeld te worden door te veel info ineens. Maar alles werd heel duidelijk uitgelegd, en het programma is heel gebruiksvriendelijk. Mijn angst was dus echt niet nodig.

Communiceren tot de dood ons scheidt.

Online communiceren is voor sommige mensen een dingetje.

Maar onze welgemeende inspanningen om via duidelijke documentatie helder te informeren, werpen zoete vruchten af.

  • 81% van de respondenten gebruikt intussen ons FAQ-portaal om zelf een antwoord op hun vraag te zoeken.
  • 90% vindt dat direct en kan meteen weer aan de slag.

By the way, suggesties vallen hier nooit in dovemansoren: we gaan het FAQ-portaal nog verder uitbreiden zodat het een grandioos hulpmiddel wordt voor iedereen.

Meer dan 88% van onze gebruikers is heel blij met hoe we over nieuwigheden en wijzigingen communiceren. Onze nieuwsbrieven en webinars zijn populairder dan Taylor Swift. Of toch bijna.

Een puntje van kritiek: dat we wat meer mogen vertellen over onze (uiteraard ambitieuze) toekomstplannen. Oké, doen we, echt, op ons erewoord.

’t Was heel goed maar we willen nog beter.

De NPS-score van +52 maakt van ons shiny happy people. Maar omdat we geen überwezens zijn, blijft er continu werk aan de winkel.

Ongezouten feedback bevat altijd waardevolle verbeterpunten. Daarom pasten we op vraag van de klanten ons trainingsprogramma al aan; we willen volgend jaar weer op het hoogste schavotje staan.

Operatie Verbetering.

De klant vraagt, wij draaien. Of toch zoveel mogelijk.

Deze verbeterpunten liggen as we speak op de implementatietafel:

  • De mobiele app opfrissen
  • Het synchronisatie-proces versnellen
  • De betaalmodule verfijnen
  • Automatische herinnering naar klanten om docs te bezorgen
  • En nog een pak andere aanpassingen die je Clearfacts-ervaring nog aangenamer zullen maken!

Conclusie: jullie feedback, ons kompas/drijfveer.

Jullie feedback stuurt onze product-strategie aan. Ons enige doel? Een pre-accounting platform aanbieden dat precies voldoet aan jullie eisen. Elk stukje input wordt omgezet in concrete acties om ons product te verbeteren.

We zullen jullie blijven vragen om onze software en diensten te evalueren, want jullie weten beter dan wie ook wat jullie nodig hebben om efficiënter met jullie klanten samen te werken.

Tot volgend jaar!