04 nov 2021
In de rubriek ‘Wij zijn ClearFacts’ delen we de verhalen van onze medewerkers. We zoomen in op hoe ze hun loopbaan bij ClearFacts zijn gestart, welke rol ze opnemen en wat hun job en karakter typeert.
“Ik ben zelf accountant van opleiding en heb meer dan tien jaar in een accountancykantoor gewerkt. Daardoor spreek ik de taal van de klant”
Eenvoudig gesteld: ik moet ervoor zorgen dat de klant – meestal een accountantskantoor – ons product kent. Ik geef dus een opleiding aan elke nieuwe klant. Dan kan die meteen met ClearFacts van start. Voor de opleiding heb ik zelfs meestal al een gesprek met de key users, zo kan ik hun business en behoeften beter inschatten en kan ik de training op hun maat afstemmen.
Tijdens zo’n opleiding leer ik accountants hoe ze zelf het best met ons platform kunnen werken. Tegelijk leg ik hun uit wat ClearFacts voor hun eigen klanten kan betekenen en hoe zij die klanten ook warm kunnen maken voor onze oplossing. Eenmaal mijn klanten goed en wel aan de slag zijn, blijf ik de vaste contactpersoon voor alle mogelijke vragen. En ik neem ook geregeld zelf contact op met hen. Om nieuwe mogelijkheden toe te lichten, bijvoorbeeld. Of om specifieke kennis op te frissen.
Ik ben zelf accountant van opleiding en heb meer dan tien jaar in een accountancykantoor gewerkt. Daardoor spreek ik de taal van de klant. Ik weet wat accountants bezighoudt en kan mij als geen ander inleven in hun manier van denken en werken. Op een gegeven moment ben ik ook gebeten door de microbe van de digitalisering. Zo ben ik stilaan geëvolueerd van een pure dossierbeheerder naar een boekhoudadviseur die ook kennis heeft van softwaresystemen.
In de eerste plaats moet je goed kunnen luisteren. Want ook al wil iedere klant de stap naar digitalisering zetten, toch is iedere klant ook weer anders. Elk accountancykantoor heeft zijn eigenheid en werkt op zijn eigen, typische manier. Ik moet eerst begrijpen hoe een kantoor precies werkt, om te weten hoe ons softwareplatform daarin kan passen. Met mijn ervaring in accountancy help ik klanten om ClearFacts te gebruiken zoals dat het best in hun business past. Daarbij streef ik ernaar dat ze die functionaliteit benutten die ze ook echt nodig hebben.
Inderdaad. En da’s een belangrijk verschil met het werk dat ik vroeger als accountant deed: software kan je aanpassen. Niet onbeperkt, uiteraard: je kan niet voor elke vraag van de klant iets op maat gaan ontwikkelen. Maar ik zie het zeker ook als mijn taak om als doorgeefluik van de klant te fungeren en zijn feedback, zijn vragen en wensen aan onze ontwikkelaars over te maken. Zo help ik ook mee aan productontwikkeling en -verbetering. Wij staan dicht bij de klant. Wij horen heel veel. Het zou jammer zijn, als we daar niets mee zouden doen, toch?
Nog niet, nee. Maar ik kijk er al naar uit, of wat dacht je? (lacht)
“Maar ik zie het zeker ook als mijn taak om als doorgeefluik van de klant te fungeren en zijn feedback, zijn vragen en wensen aan onze ontwikkelaars over te maken. Zo help ik ook mee aan productontwikkeling en -verbetering. Wij staan dicht bij de klant”
Met ClearFacts haalt u een veelzijdige toepassing in huis die complementair is aan uw boekhoudsoftware. U opent de deuren naar accounting 2.0 en gaat voorbereid de toekomst tegemoet.