07 feb 2023
500 kantoren en meer dan 75.000 gebruikers heeft ClearFacts. En ze kregen allemaal – àllemaal dus – post van ons. Veel vragen, evenveel boeiende antwoorden. Want feedback is superbelangrijk om ons platform continu te optimaliseren. En gelukkig, recht evenredig met de energieprijzen, steeg ook het enthousiasme van onze klanten.
Meten is weten. (Oh boy, wat een cliché).
En daarvoor kijken we naar de Net Promotor Score; NPS voor de vrienden.
Die meet de klantentevredenheid op een schaal van -100 tot + 100.
Eindig je tussen 0 en 30? Ah, dat wordt als goed beschouwd.
Tussen 30 en 60 doe je het fantastisch, en boven de 60 is het tijd voor een feestje.
ClearFacts blijkt een streber, want op ons rapport stond 60.
Zestig, sixty, soixante dus. Dat zijn zomaar 2 punten meer dan vorig jaar.
Wij willen dat vanaf dag één alles vlot verloopt. Nieuwe gebruikers moeten direct (en geen weken later) het beste uit het ClearFacts-platform kunnen halen.
Ze zijn 100% tevreden over de:
92% contentement gaat naarrrrr de opleiding en begeleiding door onze succesmanagers. Dat vinden zowel onze anciens als onze kersverse klanten.
You’ll never walk alone, dat denken wij ervan, zie.
“Vriendelijk, behulpzaam, vlot van antwoord. Mij hoor je niet klagen.”
“Superteam! Geweldige service op elk moment!”
Ons supportteam is populair. Heel populair, zelfs. 99% van de gebruikers is tevreden of zeer tevreden over de:
SaaS: Software as a Service.
Tja, als we dat onze core business noemen, moeten we ons woord houden, niet waar? En dat schijnt ons blijkbaar goed te lukken. Want als klanten zeggen dat ze het ClearFacts-platform een verademing vinden, zijn wij in onze opzet geslaagd:
SaaS: Satisfaction as a Service? Ja, dat dus duidelijk ook.
“Eeuwige dank om ons drukke leven zoveel complexlozer te maken.”
“ClearFacts noemt zich de digitale snelweg tussen accountants en ondernemers. Dat klopt echt.”
Vorig jaar bevestigden 70% van onze accountants dat de efficiëntie van hun kantoor er dankzij ClearFacts met sprongen op vooruitging. Anno 2023 zegt al 75% datzelfde. Joplaaa!
82% (amper 3 % minder dan vorig jaar) gaat nu meer dossiers via ons platform behandelen.
Wie in een digitaal tijdperk administratief en financieel achterop blijft hinken, is eraan voor de moeite. We wilden weten hoe tevreden de ondernemers zijn waar onze klanten mee samenwerken.
“ClearFacts, dat is de lijm tussen mijn accountant en mij.“
De NPS steeg met een puntje ten opzicht van vorig jaar, +34 nu. Toegegeven, dat is ietsje minder dan bij de accountants, maar de feedback was zeker hoopvol.
We merkten wel dat niet alle ondernemers de vele straffe features van ons ClearFacts-platform kennen. Ja, dan komen wij direct in actie, hè. De webinar-voor-ondernemers staat intussen klaar. Het is een basisopleiding die een heldere en praktische inkijk geeft in de ClearFacts-tool. Wij ontzorgen op die manier ook onze accountants, die dan intussen gezellig op café kunnen gaan. (Dat is een grapje: die dan kunnen focussen op andere dingen, bedoelen we).
Heel blij zijn we met ons rapport. Maar dat betekent niet dat ons werk erop zit, au contraire. We blijven onze voelsprieten continu uitsteken om de leefwereld van accountants en ondernemers zo goed mogelijk te begrijpen.
Deze jaarlijkse surveys zijn dan ook een bron van inspiratie. Vorig jaar alleen werden er meer dan 20 nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd op vraag van onze klanten. We houden bij dergelijke feature requests uiteraard wel rekening met het aantal aanvragen, de impact ervan en hun nut voor alle gebruikers van het platform. Het spreekt voor zich dat niet alle aanvragen kunnen worden gerealiseerd – of toch niet meteen.
Maar we proberen zoveel mogelijk mensen blij te maken, want een contente mens, is er (veel meer dan) twee waard.